Цифрова освіта
Державний стандарт початкової освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 87, та Державний стандарт базової середньої освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898, визначають інформаційно-комунікаційну компетентність такою, що передбачає впевнене, критичне і відповідальне використання цифрових технологій для власного розвитку і спілкування, здатність безпечно застосовувати інформаційно-комунікаційні засоби в навчанні та інших життєвих ситуаціях.
З метою розвитку критичного, аналітичного, синтетичного, логічного мислення, реалізації творчого потенціалу, формування активної, відповідальної, безпечної та етичної діяльності в інформаційному суспільстві, формування інформаційно-комунікаційних компетентностей, здатності до розв’язання завдань з використанням цифрових пристроїв та інформаційно-комунікаційних технологій типовими освітніми програмами передбачено вивчення предметів інформатичної освітньої галузі для здобувачів освіти початкової, базової та профільної школи.
Вчителям інформатики рекомендовано продовжувати здійснювати заходи щодо формування умінь знаходити та опрацьовувати інформацію із використанням пошукових систем, захищати свій інформаційний простір.
З метою запобігання поширенню коронавірусу COVID-2019 під час дії карантинних обмежень запропоновано проводити у разі необхідності навчальні заняття з використанням технологій дистанційного навчання. Закладам освіти, враховуючи технічні можливості, особливості учнів, обирати ресурси, які дозволяють ефективно здійснювати навчання з використанням мережі Інтернет.
При організації навчального процесу рекомендовано використовувати онлайн-платформи WorkSpace for Education, Microsoft Teams, залучати учнів до онлайн-уроків сервісу Google Meet, Skype-конференцій, можливе використання месенджерів для комунікації: Viber, Telegram, а також YouTube-канали, тренажери для підготовки до ЗНО, ресурси соціальних мереж.
З метою ознайомлення батьківської спільноти з особливостями організації освітнього процесу під час карантину закладам освіти розмістити на офіційних сайтах закладів освіти інформацію щодо використання технологій дистанційного навчання з зазначенням посилань на конкретні веб-ресурси (платформи дистанційного навчання, онлайн-курси, відео-уроки).
Під час проведення батьківських зборів рекомендовано висвітлювати питання, які сприятимуть підвищенню рівня обізнаності громадян щодо небезпек в Інтернеті, формування культури нетерпимого ставлення до порушення прав, свобод, створення умов для безпеки дитини в цифровому середовищі.
Відомо, що Міністерством цифрової трансформації України запроваджено національний проєкт з цифрової грамотності "Дія. Цифрова освіта", основною метою якого є навчити громадян України цифровій грамотності за 3 роки.
Проєкт "Дія.Цифрова освіта" має дві складові:
- Національна онлайн-платформа з цифрової грамотності (https://osvita.diia.gov.ua);
- Мережа цифрових оффлайн-хабів з більш ніж 6000 хабів цифрової освіти по всій країні. (https://osvita.diia.gov.ua/hubs).
На сьогодні зазначеними ресурсами скористалися 489 тисяч громадян України.
Звертаємо увагу, що на платформі вже доступно 50+ освітніх онлайн-серіалів з різних тем: «Базові цифрові навички», «Штучний інтелект», «Цифрові навички для вчителів», «Кіберняні» тощо.
В межах даної платформи також запущено ресурс «Цифрограм», який уявляє собою національний тест на цифрову грамотність (https://osvita.diia.gov.ua/digigram).
Мережа цифрових хабів постійно оновлюється і доповнюється новими локаціями. Для сучасної людини оволодіти цифровою грамотністю так само важливо, як вміти писати, читати і говорити. Від рівня цифрової грамотності залежить не лише комфорт проживання в країні цифрових сервісів, але й конкурентоспроможність кожного громадянина України.
З результатами дослідження можна ознайомитись за посиланням – http://bit.ly/3auKqWG.